..:8 HaRi di Hari Raya:,.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi maha mengasihani..Alhamdulillah.Saat ini aku masih mampu untuk meng ' update ' blog yang dok seberapa nih..hari ni dah masuk 8 syawal atau boleh juga diistilahkan kepada raya 6 bagi yang berpuasa sunat 6 hari berturut-berturut di selepas 1 syawal..

Hari raya adalah hari untuk kita bermaaf-maafan.tapi jangan setahun sekali kita mintak maaf..Allah telah memberikan kita bulan syawal sebagai bulan kemenangan setelah menjalani ibadah puasa.Ini bukan bermakna kita boleh meraikannya tanpa batas syariat..semoga amalan kita di sepanjang ramadhan lalu dapat kita teruskan di bulan syawal ini dan bulan-bulan seterusnya..insyaAllah..

Kita yang diciptakan seorang diri haruslah berwaspada bahwa kita juga akan mati seorang diri. Tubuh datang ke dunia ini seorang diri dan pergi darinya pun dengan cara yang sama. Modal yang dapat dibawa seseorang ketika mati hanyalah amalannya saja.

Kadang-kadang hati ni kuat dan kadang-kadang lemah dan kalah dengan godaan. Semakin kuat iman kita, semakin sering pula iman itu diuji. Sungguh, Allah tidak pernah membebani hambaNya melampaui kemampuannya. Allah Maha Mengetahui kelemahan dan kemampuan hambaNya lantaran Dialah yang telah menciptakan.Wallahualam..
0 Komentar untuk "..:8 HaRi di Hari Raya:,."

 
Copyright © 2016 Faqihah Solutions - Hak Cipta Terpelihara
Published By : Faqihah Solutions