..:MaLaM GeLaP JeWa...??


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..

Hari demi hari berlalu dengan laju dan aku masih lagi dihambat waktu, duduk memikirkan kerja-kerja yang masih belum selesai, sedang hari KEPULANGAN sering dihitung, dan kini aku rasakan saat itu semakin hampir, masihkah perlu meragui akan kesahihan ini..?

Saban hari kian berkecamuk hati dek langkah-langkah yang beronak duri, nadi juga terasa longlai denyutannya, dan raga semakin berat untuk melangkah, malas dan malas. Hampir 25 tahun USIAKU di dunia ini..,masih diizinkan untuk tinggal di sini..untuk aku membekali roh ini dengan makanan yang berkhasiat..., sukar untuk dilerai, dan ribang itu sudah pasti tumbuh dalam teras hati. Dalam sekali. Namun bagaimana? Harus juga berserah pada segala yang telah ditentukan.

Aku menggali setiap mimpi, mencari jawapan di setiap persoalan yang sering terlintas di benak ini. Sering malam menjadi waktu pilihan, membuktikan kelam pekat sebagai jawapan.

Di mana harus aku selongkar, biar terkeluar cahaya yang tersorok dan aku bisa mendapat ketetapan?

Terkadang persoalan ini seakan kawat berduri, melata lekas menghambur luka ke sekalian organ. mampukah Sabar!

Terusan menggali malam mencari unik-sinar yang tenggelam dalam likat kegelapan.Kutemui hanya malam, meski gerhana datang menghadiahkan senyuman..


Sebenarnya apa yang Kau inginkan dari semua ini…
Dari rasa ‘kesendirian’, ‘kesepian’, dan ‘kekosongan’ ini…
Apa yang Kau tunggu? Apa yang ku tunggu?
Sampai bila ini semua?

Malam Gelap jiwa…??!!

Dark Night of the soul…
0 Komentar untuk "..:MaLaM GeLaP JeWa...??"

 
Copyright © 2016 Faqihah Solutions - Hak Cipta Terpelihara
Published By : Faqihah Solutions